Τα περισσότερα από τα νέα ραδιόφωνα που κυκλοφορούν στον κόσμο προέρχονται από την Κίνα (Λ.Δ.). Πριν μερικά χρόνια ήταν ραδιόφωνα σχεδιασμένα στην Δύση η την Ιαπωνία που οι Κινέζοι τα παρήγαγαν φθηνά στη χώρα τους, για να πουληθούν αργότερα με ανταγωνιστικές τιμές στον υπόλοιπο κόσμο. Πλέον οι μηχανικοί και οι ηλεκτρονικοί σχεδιαστές είναι αποκλειστικά Κινέζοι που παράγουν προϊόντα με άριστες προδιαγραφές. Σε μερικές περιπτώσεις υπάρχει η συνεργασία με την Δύση αλλά με άλλους όρους σε σχέση με το παρελθόν. Αναφέρομαι στην αγορά για εμπορική εκμετάλλευση του τσιπ Si4734/35 της Αμερικανικής εταιρείας, Silicon Labs (εδρεύει στο Τέξας), το οποίο περιέχει το κύκλωμα λήψης για όλες τις μπάντες, LW,MW,SW,FM. Ανάμεσα στα πολλά εντυπωσιακά χαρακτηριστικά του είναι η δυνατότητα επιλογής φίλτρων εύρους 1, 2, 3, 4, 6 kHz στην λήψη ΑΜ. Οι κινεζικές εταιρείες που το χρησιμοποίησαν πρώτες είναι η Tecsun και η Kchibo.
Παρακολουθώντας τις κινεζικές ιστοσελίδες και μπλογκς βλέπω ότι οι νέοι κινέζοι σχεδιαστές κάνουν φύλλο και φτερό παλαιότερα κλασσικά Ιαπωνικά ραδιόφωνα της Sony, της Panasonic κλπ, μελετούν το ρόλο κάθε εξαρτήματος και τελικά παρουσιάζουν νέα μοντέλα που ενσωματώνουν μεγάλες καινοτομίες. Κάποια από τα ραδιόφωνα αυτά εμφανίζονται στις αγορές της Ευρώπης και της Αμερικής με ετικέτες γνωστές στην Δύση όπως Grundig, Eton, Roadstar κλπ, χωρίς οι εταιρείες αυτές να έχουν την παραμικρή εμπλοκή σε οποιοδήποτε στάδιο της παραγωγής. Ίσως από τα παραπάνω βγαίνει το συμπέρασμα ότι ο κύριος στόχος αυτής της παραγωγής είναι οι εξαγωγές. Όμως η εσωτερική κινεζική αγορά είναι τεράστια και εταιρείες όπως η TECSUN, η REDSUN, η KCHIBO κλπ, είναι σε ανταγωνισμό μεταξύ τους για να κερδίσουν αυτήν την αγορά.
Νέοι άνθρωποι στην Κίνα δημιουργούν νέα προϊόντα πολιτισμού και τεχνολογίας όπως είναι το ραδιόφωνο, ενώ στην Δύση ακούγονται οι γνωστές μεμψιμοιρίες γεμάτες άγνοια και υπεροψία. Διαβάζω απόψεις ότι η ακρόαση των βραχέων κυμάτων απαγορεύεται στην Κίνα, ή ότι οι συνθήκες εργασίας αντιστοιχούν σε δούλους. Νομίζω ότι πρόκειται για βολικές θεωρίες κοινωνιών καταναλωτών που προσπαθούν να δικαιολογήσουν την έλλειψη δημιουργίας.
Για όσους θέλουν να εμβαθύνουν στο θέμα, προτείνω το βιβλίο του Τζιοβάννι Αρίγκι «Ο Άνταμ Σμιθ στο Πεκίνο».
Παρακολουθώντας τις κινεζικές ιστοσελίδες και μπλογκς βλέπω ότι οι νέοι κινέζοι σχεδιαστές κάνουν φύλλο και φτερό παλαιότερα κλασσικά Ιαπωνικά ραδιόφωνα της Sony, της Panasonic κλπ, μελετούν το ρόλο κάθε εξαρτήματος και τελικά παρουσιάζουν νέα μοντέλα που ενσωματώνουν μεγάλες καινοτομίες. Κάποια από τα ραδιόφωνα αυτά εμφανίζονται στις αγορές της Ευρώπης και της Αμερικής με ετικέτες γνωστές στην Δύση όπως Grundig, Eton, Roadstar κλπ, χωρίς οι εταιρείες αυτές να έχουν την παραμικρή εμπλοκή σε οποιοδήποτε στάδιο της παραγωγής. Ίσως από τα παραπάνω βγαίνει το συμπέρασμα ότι ο κύριος στόχος αυτής της παραγωγής είναι οι εξαγωγές. Όμως η εσωτερική κινεζική αγορά είναι τεράστια και εταιρείες όπως η TECSUN, η REDSUN, η KCHIBO κλπ, είναι σε ανταγωνισμό μεταξύ τους για να κερδίσουν αυτήν την αγορά.
Νέοι άνθρωποι στην Κίνα δημιουργούν νέα προϊόντα πολιτισμού και τεχνολογίας όπως είναι το ραδιόφωνο, ενώ στην Δύση ακούγονται οι γνωστές μεμψιμοιρίες γεμάτες άγνοια και υπεροψία. Διαβάζω απόψεις ότι η ακρόαση των βραχέων κυμάτων απαγορεύεται στην Κίνα, ή ότι οι συνθήκες εργασίας αντιστοιχούν σε δούλους. Νομίζω ότι πρόκειται για βολικές θεωρίες κοινωνιών καταναλωτών που προσπαθούν να δικαιολογήσουν την έλλειψη δημιουργίας.
Για όσους θέλουν να εμβαθύνουν στο θέμα, προτείνω το βιβλίο του Τζιοβάννι Αρίγκι «Ο Άνταμ Σμιθ στο Πεκίνο».
Στο εργοστάσιο της TECSUN. Υψηλή ποιότητα και καινοτομία.
Στο εργοστάσιο της REDSUN, «Κόκκινος Ήλιος». Εδώ είναι η γραμμή παραγωγής του γνωστού μας ROADSTAR TRA-2350P.
Ο σχεδιαστής του ιδιαίτερα επιτυχημένου και στην Ελλάδα ραδιοφώνου ROADSTAR TRA-2350P.
Όπως τα παλαιά ραδιοκασετόφωνα, το μοντέλο DE-1128 της εταιρείας DEGEN ηχογραφεί σε μορφή ΜΡ3, από το μικρόφωνο ή από το δέκτη σε μνήμη. Δεν έχει βγει στην αγορά ακόμη, τα παρακάτω σχέδια είναι η αρχική του σύλληψη.
Παλαιότερο ραδιόφωνο RED LANTERN, της εποχής που ο πρόεδρος Μάο ζητούσε "οι επαναστατικές μάζες να μπορούν να ακούν την φωνή του Πεκίνου".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου